Tancerz, pedagog tańca, choreograf, reżyser, reżyser światła i producent.
Wspólnie z Elżbietą Pańtak współtworzył (1995) i prowadzi od 2004 roku instytucjonalny zespół - Kielecki Teatr Tańca. Choreograf kilkudziesięciu spektakli dla KTT. Jako reżyser światła ma na swoim koncie ponad 20 zrealizowanych spektakli teatru tańca.
Współtworzył choreografię i był solistą w spektaklu taneczno-muzycznym „Siedem Bram Jerozolimy”, muz. K. Penderecki (Opera Narodowa 2008). Powstały na jego podstawie film TVP otrzymał nominację do International Emmy® Award w USA (2009). Realizował i wyprodukował widowiska taneczne z prawykonaniami na orkiestrę symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej z muzyką P. Łukowca i K. Dębskiego.
Z okazji roku Chopinowskiego był producentem i współtworzył choreografię do programu TVP 2 „Chopin4” z opracowaniem muzycznym Włodka Pawlika (2010). Współpracował z Narodową Operą Izraelską, dla której choreograficznie zrealizował „Traviatę”, „Carminę Buranę” reż. M. Znanieckiego (2014, 2015). Dla Opery Wrocławskiej realizował wspólnie z E. Pańtak choreografię do opery „Turandot” (2008), „Traviata” w Operze na Zamku w Szczecinie (2016), „Romeo i Julia” dla Opery Śląskiej (2017) i opery w Szczecinie (2020).
Dla Festiwalu Bartokowskiego w Miszkolc/Węgry zrealizował balet „Cudowny Mandaryn” oraz operę „Zamek Sinobrodego” z orkiestrą festiwalową (2018). Stworzył choreografię do opery „Raj Utracony” K. Pendereckiego w Teatrze Wielkim w Łodzi (2023).
Tańczył we wszystkich produkcjach KTT oraz gościnnie: Opera Wrocławska: opera „Raj Utracony” K. Penderecki (2008), „Turandot” G. Puccini (2010); Teatr Maryjski w Petersburgu „Król Roger” muz. K. Szymanowski (2009); Narodowa Opera Izraelska – „Traviata”, „Carmina Burana”.
W 2022 roku Grzegorz Pańtak uzyskał tytuł doktora w dziedzinie SZTUKA, w dyscyplinie artystycznej SZTUKI MUZYCZNE na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2023 roku otrzymał odznaczenie Ministra Kultury - Brązową Glorię Artis.
Realizacje w teatrze "Kubuś":
- Takie coś, na podstawie poezji Edwarda Leara, scenariusz i reżyseria - Piotr-Bogusław Jędrzejczak, 2024 (ruch sceniczny)