Maja Pietraszewska-Koper

Pseudonim artystyczny - Digital PrinceZZ

Kompozytorka, dj, skrzypaczka, wokalistka, mgr psychologii oraz mgr wychowania fizycznego i turystyki.

Ukończyła II stopień Państwowej Szkoły Muzycznej we Włocławku w klasie skrzypiec. W trakcie nauki gry na skrzypcach grała we włocławskiej orkiestrze kameralnej i jednocześnie śpiewała w chórze.

Swoją drogę wydawniczo - artystyczną rozpoczęła w roku 2000, zakładając grupę Moulin Magnetique. Pierwszy sukces w postaci nagranej płyty przyszedł bardzo szybko, bo jeszcze w tym samym roku Warner Music Polska wydał utwory grupy na dwóch składankach Beat Traxx.

Następnie, już jako Digital Princezz, wydała muzykę elektroniczną w Europie Zachodniej dla takich wytwórni jak:  L.L Records Berlin, Semi Automatic Wielka Brytania, Mutter Records Niemcy, Isophlux Records New York oraz Feinwerk Niemcy.
W 2002 roku wydała swą muzykę dla legendarnej wytwórni Cristiana Vogla z Brighton Wielka Brytania. Singiel pt. "Listen to me tender" ujrzał światło dzienne jako 19 numer katalogu Mosquito Records, z którego utwór "Out of Focus" pojawił się na kompilacji dla wielkiej, legendarnej wytwórni niemieckiej Tresor Records.

W roku 2005 wykorzystując swoje wykształcenie muzyczne, Digital Princezz skomponowała muzykę do sztuki „Ifigenia moja siostra” w reżyserii Pawła Sali. Sztuka ta wystawiana była i nagradzana na wielu festiwalach teatralnych. Następnie po nawiązaniu współpracy z Teatrem Starym w Krakowie skomponowała muzykę do sztuki Sary Kane „Zbombardowani” w reżyserii Mai Kleczewskiej.
Z tą samą reżyserką pisała muzykę do kilku obrazów multimedialnych.
Współpracowała z takimi reżyserami jak: Ivan Wyrypajew do spektaklu „Lipiec”, Piotr Jędrzejczak „Wyklad Profesora Maa”, Grzegorz Lipiec „8 w poziomie”, Grzegorz Lipiec „Że życie ma sens 2”, Marcin Liber „Sarah ”,Leszek Ciechoński: „Tajemnica Parowego Młyna”, „Historia Beckera”, „Liberta”, „Prosta historia”.
Skomponowała również kilka utworów  dla Kasi Nosowskiej i jest zaangażowana w wiele innych projektów muzycznych w Polsce i za granicą.
Występowała i występuje na scenach najważniejszych, największych festiwali muzycznych w Polsce i na świecie.

Najważniejsze nagrody:

  • Grand Prix na Festiwalu w Gdyni za muzykę w filmie „8 w poziomie",
  • Nagroda Główna (stypendium w Kijowie / Wydział kompozycji) za muzykę do dokumentu „Tajemnica Parowego Młyna” na Festiwalu filmów dokumentalnych w Krakowie,
  • II Nagroda za opracowanie muzyczne do dokumentu „Liberta” na Festiwalu filmów dokumentalnych w Częstochowie.

Realizacje w teatrze "Kubuś":

  • Królowa Śniegu, na motywach baśni H. Ch. Andersena, tekst - Maria Wojtyszko, reżyseria - Robert Drobniuch, 2014 (muzyka)
  • O Pryszczycerzu i Królewnie Pięknotce, tekst - Marta Guśniowska, reżyseria - Piotr-Bogusław Jędrzejczak, 2014 (muzyka)
  • Pan Bam i ptak Agrafka (pantomima), wg opowiadania Andrzeja Kuby Sielskiego, reżyseria - Bartłomiej Ostapczuk, 2015 (muzyka)